Onko arjessa murheita?

Tuntuuko että tarvitset taloudellista tai henkistä apua ja tukea? Ota yhteyttä diakonian neuvontaan.

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään kun sinulla on elämässäsi huolia ja vaikeuksia, esim. surua, ihmissuhdeongelmia, perheongelmia, toimeentulovaikeuksia, päihdeongelmia, etsit elämääsi Jumalaa tai toivot keskusteluapua ja tarvitset tukea.

Voit kysyä diakonian ohjaus- ja neuvontapuhelimesta (ma-pe klo 9-10) apua ja tukea tai kehen voisit olla yhteydessä.

Voit myös ottaa yhteyttä suoraan oman alueesi diakoniatyöntekijään joko soittamalla tai lähettämällä yhteydenottoviestin tekstiviestillä, sähköpostilla. Voit jättää myös puhelinvastaajaan viestisi sekä nimesi ja puhelinnumeron.

Kaikkien diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot voit katsoa tästä linkistä.

Mitä diakonia ja diakoniatyöntekijät ovat?

Diakonia on lähimmäisen auttamista ja palvelua, joka nousee kristillisestä ihmiskäsityksestä ja lähimmäisvastuusta mikä on yksi kirkon perustehtävistä. Tähän vastuuseen sisältyy niin henkisen, hengellisen kuin aineellisen tuen ulottuvuudet. Diakoniatyöllä on tänään kirkossa monet kasvot, joihin kuuluu erityisesti diakoniatyöntekijöiden auttamistyö, erilainen diakoniatoiminta (ryhmät, erityistilaisuudet, retket ja leirit) ja monimuotoinen vapaaehtoistoiminta. Diakonian palvelut ovat luottamuksellisia, maksuttomia, tarkoitettu kaikenikäisille.

Kirkon diakoniatyöntekijät ovat joko diakonissoja tai diakoneja. Diakonissa on saanut terveydenhuollon (amk sairaanhoitaja) ja diakoniatyön koulutuksen, diakoni sosiaalialan (sosiaalityöntekijä/amk sosionomi /sosiaaliohjaaja) ja diakoniatyön koulutuksen.

Ihmistä halataan takaapäin.
Jokaisen elämässä tulee aikoja, jolloin voi kaivata tai tarvita tukea, rohkaisua ja lohdutusta.