Yhteisvastuukeräyksen 2018 startti

Rovaniemen seurakuntaan kokoontui täysi salillinen väkeä innostumaan vuoden 2018 Yhteisvastuukeräyksestä.

– Tämä taitaa olla hiippakunnan ennätysosallistujamäärä, on hienoa saada teidät kaikki mukaan tähän Suomen vanhimpaan kansalaiskeräykseen, Mirva Kuikka sanoi.

Pohjois-Suomen seurakuntien työntekijät ja vapaaehtoiset tulivat Rovaniemelle saamaan tietoa keräyskohteista. Rovaniemen lisäksi paikalla oli osallistujia ainakin Kittilästä, Kuusamosta, Sallasta, Posiolta, Pelkosenniemeltä, Savukoskelta ja Pellosta.

Tilaisuuden osallistujat pääsivät jakamaan omia toimivia ideoitaan ja suunnittelemaan uusia tapoja kerätä varoja. Tärkeää oli myös kohdata keräyksestä innostuneita toimijoita lähiseurakunnista.

Yhteisvastuun vuoden 2018 teemana on riittävän ravinnon turvaaminen köyhyydessä eläville ihmisille maailman katastrofialueilla ja Suomessa. Vuonna 2017 suomalaiset lahjoittivat Yhteisvastuukeräykselle yli 3 miljoonaa euroa. Näillä varoilla torjutaan ihmiskauppaa Suomessa ja maailman konfliktialueilla.

Harriet Urponen

Yhteisvastuukeräys 2018