Itsenäisyyspäivän aika seurakunnassa

Tiistaina 5.12. klo 18 kirkossa on partiokirkko, jonka jälkeen partiolaiset sytyttävät kirkon viereisille sankarihaudoille kynttilät. Avustamassa on myös varusmiehiä.

Veteraanijärjestöjen edustajat ja varusmiehet laskevat Yrjö Säkkisen johdolla sankarihaudoille havuseppeleet.

Kirkon piha-alueen valaistu juhlaliputus alkaa ti 5.12. klo 18 ja päättyy itsenäisyyspäivän iltana klo 22.

Kirkko saa 5.12. klo 18 alkaen sinivalkoisen juhlavalaistuksen, joka jatkuu 7.12. klo 9 saakka.

Itsenäisyyspäivänä 6.12. klo 10 on sanajumalanpalvelus kirkossa, liturgina Kari Yliräisänen, kanttorina Sari Alakulppi. Mukana Jousiyhtye Aurora ja Lapin Lauluveikot. Kolehti kannetaan veteraanien parissa tehtävän hengellisen työn tukemiseen Veteraanivastuun kautta.

Klo 16 kirkossa Suomi 100-juhla, Tuomo Korteniemi ja Sari Alakulppi. Luvassa on runoja ja musiikkia, uruilla soitettuna suomalaisia klassikoita. Tilaisuudessa lauletaan Maamme-laulun kaikki 10 säkeistöä.

Rovaniemen kirkon ja kaikkien kappeleiden kellot kajahtavat satavuotiaan Suomen kunniaksi itsenäisyyspäivänä klo 18.

Itsenäisyyspäivä 6.12. muualla seurakunnassa:

Klo 10 Auttin kappelissa sanajumalanpalvelus. Kirkkokahvien jälkeen kunniakäynti ja seppeleen lasku Auttin sankarihaudalla. Kunniakäynti Viirin hautausmaalla klo 12.30. Topi Litendahl, Sanna Peltola, Yläkemijoen kuoro.

Klo 10 Jouttikeron kappelissa sanajumalanpalvelus, Kaija-Liisa Keränen, Tarja Alakörkkö.

Klo 10 Muurolan kappelissa jumalanpalvelus, Mirja-Liisa Lindström, Timo Perkkiö.

Klo 14 Meltauksen kappelissa Suomi 100 –konsertti ”Sininen Hetki”. Lapin Käsikellot ja Lapin musiikkiopiston puhaltajat. Järj. Meltauksen kyläyhdistys. Vapaa pääsy!

Wed Nov 29 13:18:35 EET 2017