Äänitallenteita kuunneltavaksi

Tältä sivulta löydät hengelliseen kasvuun tarkoitettuja äänitallenteita. Voit kuunnella niitä suoraan tältä sivulta.

Saarnat ja haastattelut

Voit kuunnella Radio RovaDein ohjelmaa sunnuntaisin klo 9.55-12 Radio Dein taajuudella 93,4 Mhz. Ohjelmassa mielenkiintoisia haastatteluita, musiikkia, opetusta, messu kirkosta sekä menovinkkejä viikon tapahtumiin. Vierittämällä sivua alaspäin pääset kuuntelemaan saarnojen ja haastattelujen tallenteet.

Haastattelut 2023

Haastattelut 2022

Haastattelut 2021

Elämänlähteellä

Sukelletaan syvälle ja polskutellaan pinnassa. Vieraina on kiinnostavia ihmisiä yhteiskunnan eri aloilta, joiden kanssa tuodaan pintaan löytöjä yhdessä pohdittavaksi ja jaettavaksi – ihmisyydestä, ilmiöistä ja Pyhästä. Haastattelijana on pappi ja psykologi Hannamaria Yliraudanjoki.

Sanoja ja säveliä Hengen hedelmistä

Ohjelmasarja käsittelee yhtä ”hedelmää” kerrallaan puheenvuorojen ja musiikin kautta. Musiikin tekijä Tiina Ronkainen on säveltänyt Ritva-Elina Pylvään hengelliseen mietiskelykirjaan ”Kuljen Kristuksen kanssa hedelmätarhassa”  pohjautuvat tekstit. Ronkainen säestää lauluaan pianolla ja 5-kielisellä kanteleella.

Sana viikoksi

Sana viikoksi -hartauskrjoitus julkaistaan Rovaniemen seurakunnan blogissa, www-sivuilla ja Uusi Rovaniemi -kaupunkilehden seurakuntasivulla joka torstai. Voit kuunnella kirjoitusten äänitallenteet tästä.

Patriarkat

Patriarkat-ohjelmasarjassa pastori Mikko Reijonen kertoo Vanhan testamentin patriarkoista. Ohjelmasarja syventyy patriarkkojen elämään, pohtii heidän merkitystään uskossamme ja heidän esimerkillisyyttään: miten he ilmentävät uskon voimaa tämän maailman keskellä?

Uskon perustus

Ohjelmasarjassa pastori Mikko Reijonen lähestyy uskon opin valossa keskeisiä Raamatun kohtia. Lähteenä käytetään Johanneksen evankeliumia ja roomalaiskirjettä. Leikkisästi noista kirjoista onkin sanottu, että vaikka Raamatusta häviäisi kaikki muu pois, mutta nuo kaksi kirjaa jäisi talteen, niin uskon opin valossa, mitään korvaamatonta ei ole menetetty.

Voimia ja viisautta vertauksista

Ohjelmasarjassa pastori Mikko Reijonen lukee vertauksia ja syventyy niiden sisältöön. Hän pohtii myös, mitä vertaukset antavat meille tänä päivänä sekä millä tavalla vertaukset antavat meille suuntaa uskontiellä ja elämässä sekä ravitsevat meitä.

Helmiä Psalmeista

Pastori Mikko Reijonen poimii helmiä Raamatun Psalmeista. Syvennymme Psalmien maailmaan ja tutustumme, mitä ne antavat sinulle elämään. Psalmit ovat Raamattumme ihmisläheinen aarre.