Rovaniemen kirkon Musiikkiviikko

Viikko avataan musiikkipitoisella messulla 28.1. klo 10, jossa on mukana Sari Alakulppi ja Lapin Käsikellot Jukka Hakolan johdolla.

Maanantaina 29.1. klo 18 puolestaan on luvassa varsin mielenkiintoinen tapahtuma kirkossa, ”Lahjat likoon”-illassa seurakunnan työntekijät laittavat illan nimen mukaisesti lahjansa ja itsensä likoon. Mukana on pappeja, vahtimestareita sekä eri työalojen työntekijöitä jotka esittävät normiroolistaan poiketen runoja, lauluja ja millaisia piilossa olleita lahjoja itsekullakin löytyy. Ne laitetaan julkisesti kirkossa likoon.

Tiistaina 30.1. klo 18 musiikkiin tulee mukaan lähetystyö. ”Jokivarsilta Taiwanille”-illassa on mukana seurakunnan kuorot jokivarsilta, niin Ounasjoelta kuin Kemijoen ylä- ja alajuoksulta. Kuoroja vetää Sanna Peltola, lähetystyön terveisiä tuo Pirita Buchtin kanssa Brad Yu Taiwanilta ja uruissa on Veikko Virtanen, nuori lupaus Vanttauskoskelta.

Keskiviikkoiltana 31.1. klo 18  Muskarimessuun kutsutaan erityisesti lapsiperheitä. Muskarimessussa lauletaan, leikitään ja hiljennytään. Ehtoolliselle kutsutaan pienet ja suuret. Messussa mukana laulamassa ovat Valonlähde ja Muskarikuoro Sanna Koivuranta-Virtasen, Henna Väistön ja Talvikki Ritolan johdolla.

Torstai 1.2. klo 18 on kanttori Maie Kuusikin ilta, hänen kanssaan musisoi mm. Ave, Gaudium ja Rovaniemen kirkkokuoro.

Perjantaina 2.2. klo 19 on ”Kohottakaa huuto Korkeimmalle” - gospellaulujen ilta Tarja Alakörkön, Timo Perkkiön ja nuorten bändin Four of us vetämänä. Illassa pääsee kuulemaan ja laulamaan gospel-tyyppisiä lauluja.

Lauantaina 3.2. klo 18 ”Sytytän valon”-kynttiläkonsertissa kirkossa soi urku- ja kosketinsoitinmusiikki kynttilöiden valossa kelttiläisten rukousten siivittämänä. Mauri Miettunen improvisoi tuttujenkin sävelmien pohjalta peilaten tekstejä,

jotka Ulla Miettunen lukee.

Sunnuntaina 4.2. on Yhteisvastuun Starttimessu klo 10, jossa musisoi seurakunnan kaikki kanttorit. Musiikkiviikko huipentuu Yhteisvastuun suurkonserttiin klo 16, jossa mukana Sari Alakulppi ja kaupungin kuoroja ja soitinyhtyeitä.

2018-01-22 14:15:56.0