HELAHUPPALOT kutsuu helatorstaina kirkonmäelle

Helatorstaina muistetaan Kristuksen taivaaseen astumista. Päivää vietetään 40 päivää pääsiäisen jälkeen, tänä vuonna 10.5.2018. Helatorstai jatkaa kirkkovuodessa pääsiäisenä alkanutta ilojuhlaa, pääsiäisaikaa.

Helatorstai on yksi kirkon suurista pyhistä. Sen merkiksi alttarilla on kuusi kynttilää. Päivän liturginen väri on valkoinen. Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus näyttäytyi maan päällä 40 päivän ajan ennen taivaaseen astumistaan. Helatorstain tapahtumista kerrotaan evankeliumiteksteissä ja Apostolien teoissa.

Helatorstaita on virallisesti vietetty 300-luvulta lähtien. Sen sanoma sisältää lupauksen Pyhän Hengen vuodatuksesta, mikä sitten toteutui helluntaina, jota vietetään kymmenen päivää helatorstain jälkeen.

Helatorstain tapahtuma HELAHUPPALOT kutsuu sinut yhdessä lasten kanssa Kirkonmäelle torstaina 10.5. klo 10-13.

Koko perheen Muskarimessu on kirkossa klo 10, jonka jälkeen alkaa upea perhetapahtuma Kirkkolammen rannalla!

Uutuutena on Karvamato-askartelu ja karvamatojen agilityrata! Myös muuta hauskaa, katuliitutaidetta, saippuakuplia, ilmapalloja.

TAIMIMARKKINAT ja käsityömyyjäiset!

Myynnissä on edullisesti lasten istuttamia taimia. Makkaraa ja mehua, kahvia ja pullaa, vapaaehtoinen maksu!

Koko tapahtuman tuotto Maasai-tyttöjen hyväksi.

Lisätietoa HELAHUPPALOISTA

2018-05-07 09:00:00.0