Kuusi valitsijayhdistystä, 124 ehdokasta seurakuntavaaleissa

Rovaniemen seurakunnan kirkkovaltuustoon valitaan 18.11. kaikkiaan 33 valtuutettua. Nykyisistä valtuutetuista kahdeksan ei asetu ehdolle. 25 nykyvaltuutetun lisäksi valtuustoon pyrkii 99 uutta ehdokasta, joista osa aiemmin toiminut seurakunnan luottamustehtävissä (alueneuvostot/johtokunnat).

Uusia ehdokaslistoja ei perustettu. Edellisissä vaaleissa mukana ollut Rovaniemen peruskristityt –lista jäi pois.

Valitsijayhdistykset

(ehdokaslistan suuruusjärjestyksessä)

Seurakuntaväen laajapohjainen valitsijayhdistys

Taustalla on ihmisiä, jotka tavalla tai toisella ovat aktiivisesti mukana seurakuntaelämässä.

Asiamies Tarja Jokela.

Listalla 38 ehdokasta, joista miehiä 26 ja naisia 12. Ikähaarukka vaihtelee 22-77 vuoden välillä, alle 30-vuotiaita on kaksi.

Nykyvaltuutetuista pois jää Pekka Ruokanen.

Ehdokkaat:

Valtteri Ylä-Jääski, Aleksi Kauppi, Suvi Jarva, Antti Alatalo, Jani Toivanen, Aku Kesti, Ville-Pekka Jokela, Jari Paksuniemi, Vappu Alapeteri, Rainer Hiuspää, Markku Kaasinen, Sulo Kangas, Raili Kerola, Juha-Matti Kivistö, Jorma Koskela, Timo Kotilainen, Harry Luomaranta, Maiju Lusenius, Kirsti Marjanen, Raimo Miettunen, Pirita Nenonen, Antti Nirkkonen, Jaakko Nirkkonen, Esko Palovaara, Leena Pernu, Jaakko Portti, Mika Raappana, Anne Rantanen, Asko Salmela, Heikki Salo, Maisa Sarajärvi-Nuorti, Ilkka Silvola, Leena Sääskilahti, Markku Takanen, Riitta Toivonen, Lea Vattulainen, Ismo Virtanen ja Jouni Vuollo.

Keskustan ehdokaslista

Taustalla Keskustapuolue. Asiamies Heikki Salmi.

Keskustalla on 28 ehdokasta, joista 16 miestä ja 12 naista. Edellisestä valtuustosta jatkaa 5 ehdokasta. Iältään ehdokkaat 31–75 -vuotiaita.

Nykyvaltuutetuista poisjääneitä Leena Aspegrén, Janne Kaisanlahti ja Mirja Stålnacke.

Ehdokkaat:

Pertti Ahokas, Anna-Maria Alaluusua, Ritva Anttila, Artturi Hakkarainen, Asko Harjukelo, Aarne Jänkälä, Ari Karvo, Seija Karvo, Raija Kivilahti, Jouko Kokki, Jari Kokko, Lasse Kontiola, Matti Kortesalmi, Sari Laatikainen, Pekka Lehto, Terttu Lehtola, Pekka Maijala, Raija Mommo, Kyllikki Mänty, Mirja Mäntymäki, Niko Niemisalo, Hannu Ovaskainen, Simo Rahtu, Enni Remes, Meiju Salmela, Maarit Simoska, Pasi Tarvainen, Lauri Ylipaavalniemi.

Kirkko kuuluu kaikille

Kokoomustaustainen valitsijayhdistys. Listalla monia nimiä, jotka edellisissä vaaleissa olivat Toimiva seurakunta –listalla. Asiamies Heikki Autto.

Listalla 20 ehdokasta, 11 miestä ja 9 naista, kaksi alle 30-vuotiasta. Nuorin ehdokas on 23 ja vanhin 79-vuotias. Uusia ehdokkaita on 16. 2014 vaaleissa yhdistyksellä oli 23 ehdokasta.

Ehdokkaat:

Aija Aarrevaara, Päivi Alaoja, Saara Autto, Ville-Joonas Engman, Arvo Forsman, Mauri Haataja, Seija Hagström, Piia Hanni, Arto Harju-Autti, Matti Henttunen, Petri Keihäskoski, Jarmo Koivuranta, Markku Luoma-aho, Terttu Luoma-aho, Henri Mella, Asko Peuraniemi, Eveliina Rissanen, Hannele Simonen, Kimmo Suopajärvi ja Sara Tuisku.

Nykyvaltuutetuista jäi pois Heikki Autto, Raili Kerola siirtyy seurakuntaväen laajapohjaisen valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi.

Sosialidemokraattinen valitsijayhdistys

Asiamies Hilkka Kotila-Martti.

Ehdokkaita on 17, kymmenen miestä ja seitsemän naista.

Nuorin ehdokas on 31 ja vanhin on 81 vuoden ikäinen. Vuoden 2014 vaaleissa 13 ehdokasta. Kaikki nykyvaltuutetut asettuvat ehdolle.

Ehdokkaat:

Lasse Aro, Seija Hiltunen, Jorma Hovi, Veikko Härönen, Terho Iljin, Antti Liikkanen, Raimo Martti, Minna Muukkonen, Maria-Riitta Mällinen, Helena Norvapalo, Kimmo Niukkanen, Juhani Paksuniemi, Hanne-Mari Seppälä, Seija Uusimaa, Sirpa Vanhahanni-Háji, Antti Väänänen, Leif Wilenius

Kristillisten perusarvojen puolesta

Rauhanyhdistysten väkeä (vanhoillislestadiolaistaustainen). Asiamies Kari Gustafsson.

Listan 12 ehdokkaasta miehiä on neljä ja naisia kahdeksan. Listan ehdokkaat ovat 30-65 -vuotiaita. *

Uusia ehdokkaita on neljä ja pois valtuustosta ovat jäämässä Jukka Vaara, Aino Paananen ja Veli-Matti Latvakoski.

Ehdokkaat:

Hannu Erola, Kati Kanto, Elina Korteniemi, Samuli Korteniemi, Sari Leipälä, Helena Lääkkö, Mirva Paukkeri, Annukka Pöykkö, Pekka Sutinen, Sauli Särkioja, Laura Ylinampa, Arja Ylitalo

Tulkaa kaikki

Toinen kausi tällä valitsijayhdistyksellä Rovaniemellä. Asiamies: Iida Vesterinen. Yhdistyksellä on yhdeksän ehdokasta, 3 miestä ja 6 naista, iältään 19-59-vuotiaita, joista seitsemän 30-vuotiasta tai alle. Edellisissä vaaleissa viisi ehdokasta.

Listalla on nykyisen valtuuston jäsen Miikka Keränen, joka jo vuonna 2010 valittiin kirkkovaltuustoon Seurakuntaväen laajapohjaiselta listalta ja toi Tulkaa kaikki –listan 2014 vaaleihin.

Ehdokkaat:

Santeri Seppälä, Onni Sarre, Janita Rapo, Oona Löytänen, Sonja Sinisalo, Miikka Keränen, Kaisa Valtanen, Sirpa Vähänikkilä ja Riitta Keränen

Ehdokaslistat vahvistetaan ja vaalinumerot annetaan kokouksessa 1.10.

*Korjattu virheelliset tiedot.

Tue Sep 18 16:17:00 EEST 2018