Kaupunginjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio ja 100 paikallista muusikkoa auttavat Ukrainaa kirkkokonsertissa 23.3. klo 19 - tervetuloa mukaan tukemaan!

Ukrainan tukikonsertti A4.jpg

Ukraina - me emme unohda l Ukraine - we will not forget -tukikonsertti 23.3.2023 klo 19.00 Rovaniemen kirkossa

(Liput alkaen 10€ + lahjoitusmahdollisuus)

Sota Euroopassa on aiheuttanut paljon aineellista ja henkistä kärsimystä.

Rovaniemeläiset muusikot haluavat konsertin avulla antaa ihmisille mahdollisuuden muistaa sodasta kärsivää Ukrainaa. Rovaniemen seurakunnan ja Rovaniemi Chamber Music Festivalin yhteistyökonsertti kutsuu tukemaan hädässä olevia. Ukraina – Me emme unohda -tukikonsertti järjestetään Rovaniemen kirkossa 23.3.2023 klo 19. Konsertin pääsymaksut ja lahjoitukset menevät lyhentämättöminä Kirkon Ulkomaanavulle, jonka kautta apu toimitetaan ukrainalaisten hyväksi.

- Pääsymaksu on 10 euroa, mutta samalla on hyvä mahdollisuus tehdä suurempikin lahjoitus. Olisi hienoa nähdä Rovaniemen kirkko täynnä musiikin ja Ukrainan ystäviä, toteaa konserttia järjestävä kanttori Joona Saraste.

Lippu- ja lahjoitustuloilla tavoitellaan 10 000 euron lahjoitusta sodasta kärsiville ukrainalaisille.

Для українців, що були змушені покинути Батьківщину.

Музиканти Рованіємі хочуть розділити з вами біль і страждання війни. Ми організуємо концерт у церкві Рованіємі 23 березня 2023 р. о 7 вечора і тепло вас запрошуємо! Приходьте з нами поспівати - можливо, гімн України? Або просто послухайте музику, яка, ми надіємося, принесе хоча б трошки світла у цій темній ситуації. Вхід вільний. Ласкаво просимо!

Paikalliset ammattimuusikot esiintyvät. Ohjelmassa ovat esimerkiksi Pianoduo Laura Heikkilä ja Maria Kluen, Kalle Ristolaisen johtaman Lapin reserviläiskuoron esittämät Sibeliuksen Finlandia ja Isänmaalle sekä Stevensin Benediction tuubakvartetti Snow Brassin soittamana. Kaupunginjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio pitää puheen. Konsertissa lauletaan myös yhteislauluna Ukrainan kansallishymni Oi, Ukraina, koittava on kunniasi kevät!

Konsertin väliajalla on auki seurakunnan Eurooppa-nuorten järjestämä kahvio.

Lisätietoja: Rovaniemi Chamber Music Festivalin taiteellinen johtaja Maria Kluen, maria@rovaniemichamber.com ja kanttori Joona Saraste, 040 647 5584 tai kirkkoherra Ilari Kinnunen, 040 502 1455 / Rovaniemen seurakunta

2023-03-17 11:35:00.0