Katso piispanvaalipaneeli Rovaniemeltä

Piispaehdokkaat kohtasivat vaalipaneelissa

Oulun hiippakunnan piispanvaalissa ovat ehdokkaina Raudaskylän Kristillisen Opiston rehtori, TL Jukka Hautala, Kirkkohallituksen kansliapäällikkö, TT Jukka Keskitalo sekä Oulun Tuiran seurakunnan kirkkoherra, TT Niilo Pesonen.

Ehdokkaat kohtasivat 15.6. Rovaniemellä vaalipaneelissa, jossa heitä haastattelivat toimittaja Tiia Haapakangas Lapin Kansasta ja hiippakuntadekaani Kari Ruotsalainen. Esille nousivat piispan virkaan ja kirkon ajankohtaisiin teemoihin liittyvät asiat sekä ehdokkaiden teologinen ajattelu ja hengelliset näkemykset.

Paneelin alkuun kerrattiin se, mitä piispan tehtäviin tällä maantieteellisestikin laajalla alueella kuuluu. Tehtävä on hyvin monitasoinen, sitä tehdään paitsi seurakunnissa, myös tuomiokapitulissa, kokonaiskirkon tasolla ja yleisemmin yhteiskunnassa.

Katso tallenne Rovaniemen vaalipaneelista täältä.

2018-06-18 14:19:00.0