REILUSTI -teema kutsuu Utajärven lähetysjuhlille 31.8.-2.9.

Utajärven seurakunta on Reilun kaupan seurakunta ja Utajärven kunta on ensimmäinen Reilun kaupan kunta Suomessa. Alun perin seurakunnasta liikkeelle lähtenyt toiminta on rohkaissut monia muitakin paikallisia tahoja edistämään Reilua kauppaa ja tekemään omissa hankinnoissaan eettisiä valintoja.

Teema REILUSTI pyrkii samalla tarjoamaan rakennusaineksia oman elämän suunnalle. Uskomme kohteena on Jumala, jolla on meille reilusti elämän lahjoja. Jumala rohkaisee meitä myös jakamaan näitä lahjoja lähimmäisillemme lähellä ja kaukana.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille ja kaikenikäisille. Ohjelmassa on värikästä musiikkia, mm. musiikkiryhmä Amani, sekä kirkon lähetysjärjestöjen puheenvuoroja eri puolilta maailmaa. Kansainvälisenä vieraana on Malawin Pipliaseuran pääsihteeri Clapperton Mayuni.  Huumoria tuo tapahtumaan standup-koomikko Mikko Vaismaa.

Oulu on maassamme ainoa hiippakunta, joka järjestää omat lähetysjuhlat joka vuosi. Järjestelyvuorossa on tällä kertaa Limingan rovastikunta, jonka seurakunnat ovat vahvasti tukemassa Utajärveä käytännön järjestelyissä. Suurimman vastuun juhlista kantaa kuitenkin aina paikallinen seurakunta. Utajärven seurakunta sekä Utajärven kunta ja monet eri paikalliset järjestöt ovatkin innolla tarttuneet järjestelyihin.

Rovaniemen seurakunnasta tehdään retki lähetysjuhlille!

Haluatko lähteä mukaan? Lisätietoa Rovaniemeltä järjestettävästä retkestä saat täältä.

Lisätietoa hiippakunnan lähetysjuhlista:

Heikki Nissinen heikki.nissinen@evl.fi p. 040 544 5132