Nyt on kaikki täynnä valoa

Oranssilla taustalla konsertin infotekstit

Rovaniemen kirkko

Tervetuloa Vocaliisojen pääsiäiskonserttiin Rovaniemen kirkkoon!

NYT ON KAIKKI TÄYNNÄ VALOA -KONSERTTI

Vocaliisat, johtaa Anniina Kervinen

Ortodoksiset kirkkoveisut soivat Rovaniemen kirkossa sunnuntaina 7.4. klo 19, liput 20 €.

Konsertti sisältää suuren paaston ja pääsiäisajan veisuja ja uusia sovituksia kirkkovuoden traditionaalisesta musiikista. Erikoisuutena konsertissa kuullaan myös osia syksyllä kantaesitettävästä Panihida-teoksesta.

Kuluva vuosi 2024 on Vocaliisojen juhlavuosi. Kuoro täyttää 10 vuotta. Vocaliisat on Suomen naiskuororintamalla edelläkävijä, koska ohjelmiston pääpaino on ortodoksisessa kirkkomusiikissa. NYT ON KAIKKI TÄYNNÄ VALOA on juhlavuoden konserttisarjan toinen konsertti.

Syksyllä 2024 kuoro kantaesittää säveltäjä Jarmo Lehdon Panihida-teoksen, joka on itäisen kirkkokunnan sielunmessu. Panihida on laajamittainen a cappella kuoroteos ja on ainoa suomalainen naiskuorolle sävelletty ortodoksinen edesmenneiden muistopalvelus. Tiettävästi Panihidaa ei ole koko maailmassa sävelletty aikaisemmin naiskuorolle. Teos tuo esille harvinaista, naiskuorolle sävellettyä ortodoksista kirkkomusiikkia ja tulee olemaan merkittävä edelläkävijä Suomessa ja maailmassa.

Sydämellisesti tervetuloa Veisujen Valoon!

Keskikaupunki