Tukena maahanmuuttajien kotoutuksessa

Kirkon monikulttuurisen työn tavoitteena on edistää maahanmuuttajien kotoutumista ja osallisuutta kirkkoon ja suomalaiseen yhteiskuntaan.

Rovaniemen seurakunnassa on monikulttuurinen työryhmä, joka koostuu eri työaloista. Sen tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa erilaisia toimintaa esim. retkiä ja juhlia. Maahanmuuttajia tavataan myös yksittäin ja perheittäin kotikäynneillä ja vastaanotolla.

Rovaniemen kaupunki on sitoutunut ottamaan vuosittain 80 uutta pakolaista. Pakolaiset saapuvat leireiltä, joissa useat ovat odottaneet uutta kotimaata useita vuosia. Rovaniemeltä löytyy myös turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskus, sitä hallinnoi ja ylläpitää Suomen Punainen Risti.

Rovaniemen seurakunat tekee monipuolista yhteistyötä kaupungin maahanmuuttajatoimiston, vastaanottokeskuksen ja Rovalan ylläpitämän Moninetin (=monikulttuurikeskus) kanssa. Hyvä yhteistyö tavoittaa mahdollisimman monen uuden rovaniemeläisen ja antaa mahdollisuuden tutustua seurakuntaan. Järjestämme yhdessä mm. tervetulojuhlat ja joulujuhlat.

Selkokieliset hartaudet

Maanantai-iltaisin klo 18.50 Radio Yle 1:ssä. Hartaus kuultavana kuukauden ajan lähetyksen jälkeen Yle Areenan nettijulkaisussa.

Maahanmuuttajavanhempi lapsensa kanssa.

PRIEST ON CALL
Rovaniemen kirkko, Yliopistonkatu 2.
 Rovaniemi

Voit soittaa ma-pe klo 11-14. Halutessasi voit soittaa kenelle tahansa papille. Available Mon-Fri 11:00-14:00. If you want, you can call any of our pastors.

Diakoni, monikulttuurityö
Keskikaupunki