Auttin kappeli ja seurakuntasali

Auttin kappeli ja seurakuntasali ulkoa kuvattuna.

Kuusamontie 7240, 97655 Autti

Toivo Lukkariniemen suunnittelema Auttin kappeli valmistui kesällä 1966 Tilda ja Pekka Lohelan seurakunnalle lahjoittamalle maa-alueelle. Vihkimisen toimitti tuomiorovasti Jorma Sipilä syyskuussa 1966. Auttin kappelin jäähyväismessu vietettiin 8.10.2023.

Tästä avautuu linkki jäähyväismessun YouTube-lähetykseen. Rovaniemen seurakunnan toiminta siirtyy Auttin kylätaloon.

Alttariseinällä on taiteilija Elsa Montel-Saanion tekemä kuvakudos Kemijokivarren elämästä peltoineen ja poroineen. Joen kalvoon kuvastuu risti. Kappelin ainoana kaunistuksena se on tehokas katseen vangitsija ja oma saarnansa ristin ja ylösnousemuksen sanomasta.

Lisää tietoa Auttin kappelin ja seurakuntasalin käyttötiloista tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

wc wc