Kirkon taideteoksia

Kirkon yksityiskohtaisen sisustussuunnitelman laati sisustusarkkitehti, koriste- ja lasitaiteilija Antti Salmenlinna. Salmenlinnan käsialaa ovat sivukäytävien kaarien yläpuoliset raamatunlausein varustetut kalkkimaalaukset, katossa kirkon keskeistä toimintaa kuvaavat symbolit, urkulehterin reunuksen enkelit ja kuori-ikkunoiden lasimaalaukset.

Saarnatuolin puuveistokset, poikasiaan ruokkiva joutsen sekä evankelistat valmisti Gunnar Uotila.

Valaisimet on valmistanut Martti Salmenlinnan taidetakomo.

Kirkon sisääntuloaulan seinälle kiinnitetyissä, Kittilän vihreästä marmorista valmistetuissa tauluissa kerrotaan kirkon pystytyksestä Amerikan Yhdysvaltain luterilaisten kristittyjen myötävaikutuksella sekä Ruotsin luterilaisten seurakuntien avusta urkujen, kirkon kellojen ja kattokruunujen hankintaan sekä kirkon taiteelliseen koristeluun.

Nykyisin käytössä olevat kirkkotekstiilit on suunnitellut tekstiilitaiteilija Eija Arminen.