Nuorisotyöohjaajat ovat tavattavissa ja sinua varten. Voit olla meihin yhteydessä viesteillä tai soittamalla. Yhteystiedot voit katsoa: Nuorisotyöntekijät - Rovaniemen seurakunta Olemme myös tavattavissa useilla kouluilla.

WALK-in-TALK

”Moni nuori kokee jäävänsä yksin ajatustensa ja kysymystensä kanssa. Koemme tärkeäksi, että nuorilla on paikka, minne voi tulla matalalla kynnyksellä kertomaan kuulumisiaan ja huoliaan.”

Maanantaisin klo 15-17 Rovaniemen kaupunginkirjastossa (Jorma Eton tie 6, 96100 Rovaniemi). Paikalla on aina kaksi aikuista, joilla on koulutusta ja kokemusta mielenterveyden tukemisesta. Toinen työntekijöistä on joka kerralla seurakunnan työntekijä. He ovat valmiita kuuntelemaan luottamuksellisesti ja anonyymisti nuoria, jotka haluavat kertoa mieltään vaivaavia asioita. Kysymyksessä ei ole terapia, vaan ratkaisukeskeisellä työotteella toteutettava keskusteluapu.

Miten homma toimii:

• Kävele sisään kirjastoon maanantaisin klo 15-17. Et tarvitse ajanvarausta. Voit asioida halutessasi anonyymisti.
  • Täytä alkuhaastattelulomake keskustelua varten. Emme arvioi avun tarpeellisuutta, tai vähättele ongelmiesi suuruutta.
  • Anna lomake työtekijälle, jonka kanssa lähdet keskustelemaan. Keskustelemme vain niistä asioista, joista sinä haluat keskustella.
  • Palvelu on tarkoitettu 12-29-vuotiaille nuorille. Apua on tarjoilla mieltä askarruttaviin asioihin. Palvelu on maksuton. Tervetuloa.

Älä jää yksin ajatustesi kanssa. Tule rohkeasti keskustelemaan. Toiminnan järjestävät yhteistyössä: Rovaniemen seurakunta, Rovaniemen kaupungin sivistys-, hyvinvointi- ja nuorisopalvelut, Tyttöjen talo, Vapaaehtoistyönkeskus Neuvokas sekä Tulevaisuuden Sote-keskus -hanke.

Lisätietoja: nuorisotyönohjaaja Mari Pääkkölä.

Jokainen lapsi ja nuori on erityinen: ainutlaatuinen ja Jumalan luoma ihme.

Silloin kun nuori tarvitsee apua, hän on sekä Jumalalle että seurakunnalle aivan erityisessä asemassa. Erityisnuorisotyö on heitä varten, jotka tällä hetkellä tarvitsevat muita enemmän tukea ja rakkautta. Tavoitteena on, että jokainen lapsi ja nuori tulisi nähdyksi, kuulluksi ja osalliseksi ja saisi kokemuksen omasta voimistumisestaan ja tulevaisuuden uskosta. Erityisnuorisotyötä tekemällä kirkko toteuttaa kristillistä kasvatustehtäväänsä ja lähimmäisenrakkaudesta kumpuavaa diakonista tehtäväänsä. Tarvitsevien auttaminen on aina ollut luovuttamaton osa kristillisen kirkon ydintehtävää. (Läsnäolon nuorisotyö, Suomen Ev.lut. kirkon erityisnuorisotyön linjaus).

Haluatko jutella tai kuulla lisää? Soita tai laita viestiä Jyrkille tai Marille. Voit myös laittaa sähköpostia.

Lisätietoja ajankohtaisista jutuista löytyy Instagramista katutaso.nuorisokahvila sekä roisrknuoret.

SAAPAS -toiminta nuorien tukena

Palveluoperaatio Saapas on jalkautuvaa nuorisotyötä, joka vastaa nuorten välittömään sosiaaliseen, psyykkiseen tai fyysiseen avun tarpeeseen. Saappaan vapaaehtoiset ovat koulutettuja ja turvalliseksi tunnistettavia aikuisia. Saapas päivystää kaduilla, kouluissa, netissä, festareilla ja kriisin sattuessa.

Olemme aloittamassa täällä Rovaniemellä Saapas-toimintaa.

Oletko yli 18-vuotias ja kiinnostunut nuorten auttamisesta. Haluatko olla keskustelukumppani, avunantaja ja opastaja siellä, missä nuoret viettävät aikaansa. Haluatko uuden harrastuksen, jossa pääset tutustumaan ja yhdessä toimimaan muiden saman henkisten saapaslaisten kanssa.

Meillä olisi nyt tarjolla sopivan kokoiset saappaat juuri sinulle. Saat hyvän koulutuksen Saapastoimintaan ja pääset merkitykselliseen työhön yhdessä vastaavien ohjaajien kanssa.

Jos tunsit kipinän, tule vapaaehtoiseksi Saapaaseen.

Voit myös ilmoittautua sähköisesti mukaan tästä linkistä

Lisätietoja: nuorisotyönohjaajilta Mari ja Jyrki.

Nuorisotyönohjaaja, erityisnuorisotyö