Sinä olet ihme!

Yhdeksän kymmenestä nuoresta käy vuosittain rippikoulun Rovaniemellä. Se on tärkeä vaihe matkalla aikuisuuteen ja osa suomalaista nuorisokulttuuria.

Rippikoulun voi käydä myös aikuisiällä. Rippikoulun jälkeen järjestetään konfirmaatio. Konfirmoidulla on oikeus toimia kummina, osallistua ehtoolliselle itsenäisesti ja asettua ehdolle seurakuntavaaleissa. Kirkollisen vihkimisen saa suorittamalla rippikoulun. Rippikouluun voit tulla, vaikket kuuluisi kirkkoon. Jotta sinut voidaan konfirmoida, sinun tulee olla kastettu ja kirkon jäsen. 12–14-vuotias voidaan kastaa ja liittää kirkon jäseneksi omalla kirjallisella suostumuksella. Rippikoulusta vastaava pappi auttaa sinua kaikissa käytännön asioissa.

Rippikoulu on avoin niin nuorille kuin aikuisiän saavuttaneille! Nuorten ilmoittautuminen riparille tapahtuu vuotta aiemmin keväällä. Aikuisrippikoulun voi aloitta koska vain.

Klikkaa valikosta, niin pääset eri rippikouluikäluokkien ja -vaihtoehtojen sivuille.

Rippikouluasioissa ota yhteyttä

Nuorisosihteeri