Ounasvaara-Alakemijoki

Vuoden 2015 alusta lukien Ounasvaara ja Alakemijoki muodostavat yhden yhteisen toiminnallisen ja hallinnollisen alueen.

Ounasvaaran kokonaisuus

Ounasvaara ja Ounasrinne, Pullinranta, Mäkiranta, Karvonranta, Pöykkölä ja Paavalniemi.

Alueen kokoontumikeskus on Ounasrinteen kappeli runsaine kerhotiloineen.

Rovaniemen kaupungin verkkosivuilta muuta tietoa kaupunginosista.

Alakemijoen kokonaísuuteen kuuluvat

Kylät Alakorkalosta Jaatilaan sekä kylät Ranuantien varrella.

Alakemijokisten kokoontumiskeskus on Muurolan kappeli kerhotiloineen. Kivataipaleen kylällä on kerhotila.

Rovaniemen kaupungin verkkosivuilta lisää tietoa Alakemijoen alueesta.

Ounasvaara

Ounasvaaran alueella tavoitteenamme on hengellinen yhteisöllisyys, johon pyrimme monipuolisella ja säännöllisellä jumalanpalveluselämällä. Monimuotoiset musiikkitilaisuudet elävöittävät jumalanpalveluselämää. Kristittyjen yhteiset rukousillat antavat uusia näkökulmia yhteyteen ja vapaaehtoiseen palvelutoimintaan. Vapaaehtoistyössä mukana olevat kokoontuvat viikoittain Raamattu- ja rukouspiiriin.

Nelivuotiaiden synttärit, koulu- ja lastenkirkot ovat suosittuja ja odotettuja tapahtumia.

Varhaisnuorille kerhot tarjoavat mielekästä puuhaa ja yläkouluikäisten nuortenillat  kokoavat nuoria keskustelemaan, musisoimaan ja hiljentymiseen. Koulujen kanssa on monipuolista yhteistyötä.

Alakemijoki

Perinteinen seurakuntaelämä ilmentää alueen toimintaa. Jumalanpalveluksia on säännöllisesti joka toinen viikko. Perhesunnuntai kutsuu perheitä syksyn ja kevään aikana noin kerran kuussa. Kinkeritilaisuudet toimivat hyvinä tuntosarvina kylien elämään. Yhteistyö kaupungin toimijoiden kanssa on juohevaa.

Kouluikäisten toimintaan kutsuvat monet liikuntakerhot. Salibändykerhot osallistuvat myös Lappi Cupiin. Alakemijoen pitkä traditio on Isien ja poikien yhteinen kesäleiri (noin 100 h) Pasmajärvellä (32. kerta 2011).

Kotikäynnit ikäihmisten luona ovat diakonian painopisteenä. Niiden ohella kokoonnutaan kerhoihin säännöllisesti Muurolassa ja Kivitaipaleessa. Diakonian kylätoimikuntia on Hirvaalla ja Kivitaipaleessa.

Muurolan kappeli kerhotiloineen sijaitsee alueen suurimmassa taajamassa. Kivitaipaleen kylällä on kerhohuone.

Mikäli sinulla herää kysyttävää toimintaan tai tapahtumiin liittyen, ole yhdeydessä työntekijöihin.