Pyydä apua

Pyydä apua! -nappi on matalan kynnyksen yhteydenottokanava lapsiperheiden ja nuorten palveluihin.

Nappia painamalla avautuu yhteydenottolomake, jolla voit kysyä neuvoa tai pyytää apua omaan tai läheisesi tilanteeseen liittyen. Voit asioida nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä 1–2 arkipäivän aikana.

Yhteydenottoihin vastaavat perhekeskuksen työntekijät. Paikkakunnasta riippuen vastaajat ovat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijöitä.

Huomioithan, että Pyydä apua! –nappi ei ole akuuttien asioiden tai hätätilanteiden hoitoon. Näissä tilanteissa ota suoraan yhteys 112 tai hyvinvointialueen sosiaalipäivystykseen.

Pyydä apua! on käytössä suomeksi, inarinsaameksi ja pohjoissaameksi. Eri kieliset yhteydenottokanavat löydät osoitteesta: Lapha.fi

Pyydä apua -lomake avautuu myös tästä

Piirretty enkeli. Pikkuapu logo

Pikkuapu

Pikkuapu on alle kouluikäisten lasten perheille tarkoitettua tukea arkeen.

Koulutetut lastenohjaajat tulevat lapsiperheen avuksi Rovaniemen seurakunnan alueella. Voimme viedä lapsen esim. ulkoilemaan vanhemman levähtäessä tai käydessä asioilla.

Viranomainen ehdottaa perheen kanssa keskusteltuaan perhettä Pikkuavun piiriin ja on yhteydessä seurakunnan työntekijään. Pikkuapua on mahdollista saada tarveharkintaisesti 5 kertaa / 2h / perhe.