Rovaniemen seurakunnan kuvakilpailun voittaja on valittu – kiitokset osallistuneille ja ilmoittajille!

Kuvassa näkyy joenranta ja joen pinnalla jäätä monessa eri muodossa etutalalla sekä vaaramaisemaa ja kirkko...

Rovaniemen seurakunnan kilpailuraati valitsi voittavan kuvan, josta annetaan palkintona 250 euron lahjakortti.

Kilpailuraati sai tietää voittajien henkilöllisyyden vasta valintapäätösten ja niiden julkistamisen jälkeen. Eduksi katsottiin, että kuvissa viitataan jollakin tavalla Rovaniemen seurakuntaan ja kristinuskoon yleisesti.

"Valokuvien lisäksi toivoimme saavamme teoksia, joissa on hyödynnetty erilaisia kuvataiteen tekniikoita. Onnittelukorteilla ilahdutetaan muiden muassa merkkipäiviään viettäviä seurakunnan jäseniä. Tarvetta on myös surukorteille sekä joulukorteille. Kuvia ottaessa ja tehdessä oli hyvin pidetty mielessä nämä käyttötarkoitukset."

Rovaniemen seurakunnan kilpailuraati voittajakuvasta:

"Kilpailuraati ihastui valokuvan syvään värimaailmaan. Kemijoen jää on etualalla kauniin monimuotoisesti esillä. Kirkko näkyy kuvassa pienenä, mutta kiinnittää silti lämpimässä luonnonvalossa katsojan huomion."

Voittajakuvan kuvasi Satu Alaraudanjoki.
- Olipa ihmeellinen ja iloinen yllätys tuo kuvapalkintojuttu!

Voittaja Satu Alaraudanjoki kommentoi yllättyneenä menestystään kisassa, sillä hänen äitinsä Pirjo Lamminparras lähetti kuvat mukaan kilpailuun.

- Satu on minun tyttöni ja hän lupasi, että saan lähettää nämä kauniit kuvat. Rovaniemen kirkko näkyy niissä kauniisti syystalven maisemissa, Pirjo Lamminparras totesi kuvia lähettäessään.

Lisäksi valittiin erityismaininnan saaneeksi kuvateos Keskitalven toivo:

"Teoksessa Keskitalven toivo on saatu luotua jännittävä, mutta samalla suojaisa tunnelma kirkon ympärille. Kyyhky tuo mieleen kirkon ajankohtaisen ja pysyvän roolin rauhan luojana. Revontulet kertovat seurakuntamme sijainnista arktisen luonnon keskellä."

Rovaniemen seurakunta lunastaa käyttöoikeudet taiteilija ja opettaja Jani Wathénin Keskitalven toivo -kuvaan, jota käytetään esimerkiksi seuraavassa yhteistyökumppaneille lähetettävässä joulukortissa.

Kilpailuaika oli 11.10.2023–31.1.2024, tiedostoja otettiin vastaan vielä 5.2.2024. Kilpailuun osallistuttiin 1-3 itse ottamallaan tai tekemällään kuvalla.

Tue Mar 26 16:54:00 EET 2024