Vuoden toinen seurakuntalehti Pääsky on ilmestynyt 27.3.2024!

Uusi Pääsky on ilmestynyt! Jos et saanut paperista versiota lehdestä, voit lukea sen seurakunnan www-sivuil...

Seurakuntasi tarinoita läheltä ja maailmalta

27.3.2024 ilmestynyt seurakuntalehden numero sisältää:

KANNESSA: Rovaniemi juhlistaa pääsiäisen aikaa yhdessä. Pääsiäispuu-tempauksessa kirjavia pääsiäismunia maalataan kouluissa, päiväkodeissa ja kerhoissa sekä työpajoissa. Lordin aukion pääsiäispuu koristellaan, kun lapset saapuvat viettämään pääsiäisjuhlaansa. Kannen kuvassa Kunnan pojat musisoimassa pääsiäisseimellä 2023 (kuva: Rovaniemen kaupunki).

s. 2 PÄÄKIRJOITUS: Mitä Rooman hallitsemassa Palestiinassa syntynyt Jeesus Nasaretilainen tekisi? Kirkon juhlat Tampereella toukokuussa.

s. 3 TEEMANA PÄÄSIÄINEN. Hengellinen ajatus: Jumalan sylissä. Päivän rukous.

s.4-5 ENGLISH SUMMARY: Easter in Rovaniemi / Pääsiäisen tapahtumat Rovaniemellä. Paimensauvapolun pääsiäisrasteilta kirkkoon ja seimelle - katso pääsiäisvideoteos klikkaamalla linkkiä yllä.

s.6 NIMELTÄ KUTSUTTU: Rovaniemen kristillisen koulun rehtori Mari Valtiala

s.8 YMPÄRISTÖTEKOJA MAAILMALLA: Ympäristöpankki tuo toivoa ilmastonmuutoksen keskelle.

s.9 ROVANIEMEN KUVAKILPAILUN VOITTAJA sekä kunniamaininnan saanut kuva

s.10 HAASTATTELUSSA KIRKKOVALTUUTETUT, osa 8: Antero Saulio.

s.12 LAPSIPERHEILLE: Muskarimessu, kerhoja sekä leirejä ja Helahuppalot 9.5.

s.13 NUORET JA RIPPIKOULULAISET: Rovaniemeläiset nuoret Norjassa. Ripareille 2025 ilmoittautuminen on ajankohtaista!

s.16 YHTEISVASTUUKERÄYS: Yhteistä vastuuta kannettiin ja siihen kannustettiin RoKi-Hokki-pelissä.

s.18 TUTUIKSI JA TUTUMMIKSI: Eeva-Maria Kanerva, Katja Koivuniemi ja Risto Alakärppä. Taina Alatarvas ja Markku Kukkonen viettivät läksiäisiään.

s.20 ISÄNMAALLISIA TILAISUUKSIA: Kansallinen veteraanipäivä 27.4. ja Kaatuneitten muistopäivä 19.5.2024 Rovaniemellä

s.22-24 YHTEISÖLLISYYTTÄ JA MUSIIKKIA: Yhteissoittokantele on sosiaalinen soitin. Konsertteja: Häämusiikkikonsertti 2.5. klo 19 ja 3.5. klo 19 Musiikkikuvaelma Anna Magdalena Bachin elämästä kirkossa. Kannattaa laittaa kalenteriin: Requiem 2.11.2024 klo 18 kirkossa.

Lue seurakuntalehden näköisversio

Seurakuntalehden näköisversion voit lukea tästä linkistä

Kuuntele äänitallenteena

Lehden sisällöt voi kuunnella myös äänitallenteena tästä linkistä

Etkö saanut Pääskyä kotiin?

Seurakuntalehti on ilmaisjakelulehti, jota ei jaeta talouksiin jossa on suoramarkkinointikielto. Eli jos postilaatikossasi tai ovessasi on teksti "ei ilmaisjakelua", Pääskyä ei jaeta niihin osoitteisiin. Printti-Pääskyn saa kuitenkin ilmaiseksi jakelutelineistä tai jakokappaleina kaikista seurakunnan rakennuksista ja yliopistolta, marketeista, kauppakeskuksista.

2024-03-27 10:22:10.0