Tervetuloa retkelle seimeltä kirkkoon ja Kirkkolammen Paimensauvapolun pääsiäisrasteille!

Kuvassa lukee Kirkkolammen Paimensauvapolku ja sen vieressä on orjantappurakruunu, mies laulaa virsikirja k...

"Pyhän Hengen voimasta iloiten palasin kotiin kertomaan ihmeellistä sanomaa meidän puolestamme kuolleesta, ylösnousseesta Vapahtajasta."

Tervetuloa Rovaniemen kirkkoon, Kirkkolammen Paimensauvapolulle sekä seimelle Lordin aukiolle!

- Rovaniemen kirkosta saat Paimensauvapolun kartan. Polulla on neljä eri pysähdyspaikkaa, jotka johdattavat matkalle pääsiäisen tarinaan ja sydämeen. Voit kiertää polun yksin tai yhdessä perheen tai vaikka ystävien kanssa, rovasti Kari Yliräisänen kutsuu kävelylenkille.

Kirkkolammen ympäri kuljettavalla Paimensauvapolulla on neljässä Paimensauvassa QR-koodit, joista avautuvat paimentarinan eri osat ja musiikkielämyksiä kaikenikäisille. Vapaasti mihin suuntaan vain kuljettavan polun varrella voi lukea tai kuunnella tarinat joko suomeksi tai englanniksi.

- Paimensauvapolun pääsiäisrastit seuraavat adventtina julkaistuja joulurasteja. Jouluun ja pääsiäiseen liittyvät laulut herättävät meissä ihmisissä vahvoja tunnemuistoja. Tunnemuistojen kautta voimme tavoittaa jotain tosi arvokasta juhlapyhien merkityksestä meille. Se tuo meitä lähemmäksi toisiamme, jos rastit synnyttävät keskusteluja perheiden, puolisojen, sukupolvien tai ystävien välillä. Kun jakaa muistoja ja miettii pääsiäisenkin merkitystä minulle ja sinulle sekä meille, kanttori Laura Alasaarela arvioi.

Miten voisimme pääsiäispyhien viettämisessä muistaa alkuperäistä pääsiäistä ja Jeesusta?

Rovaniemen keskustassa Lordin aukiolla sijaitsevan seimirakennuksen seinällä on reittikartta ja QR-koodeja. QR-koodeista avautuu esimerkiksi kirkon esittely 11 kielellä. Reitti seimirakennukselta kirkolle ja Paimensauvapolulle on kokonaisuudessaan 3,7 kilometrin pituinen. Seimellä, matkalla kirkolle ja Kirkkolammelle voi kuunnella pääsiäisen tarinat sekä sanoman suomeksi ja englanniksi.

Huom. ikärajasuositus 12 vuotta!

Kirkkolammen Paimensauvapolku - Pääsiäinen (youtube.com)

(Video sisältää lisensioitua materiaalia Adobe Stockista.)

Laura Alasaarela
Laura Alasaarela