Rovaniemen seurakunnan ilmoittautumisissa käyttökatkos 22.9.2022, koska e-ilmoittautumispalvelu vaihtuu.

Rovaniemen seurakunnan tilaisuuksiin, tapahtumiin, leireille ja kerhoihin sekä vastaaviin ilmoittautumisessa on vaihdoksen vuoksi käyttökatkos 22.9.2022.

Toisinaan seurakunnan tapahtumiin tai toimintaan osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumista. Joihinkin tilaisuuksiin, leireille, osaan ryhmätoimintaa sekä etenkin rippikouluun ilmoittautuminen vaativat jatkossa tunnistautumisen sähköisen asiointipalvelun kautta. Rovaniemen seurakunnan uusi sähköinen asiointipalvelu otetaan käyttöön 22.9.2022.

Käytännössä tunnistautuminen tapahtuu ohjaamalla asiakas suomi.fi –palveluun, josta henkilötiedot varmistetaan pankkitunnusten avulla. Tämän jälkeen asiakas tekee itselleen tunnuksen ja salasanan, joita hän jatkossa käyttää Rovaniemen seurakunnan asiointipalveluun kirjautumiseen. Suomi.fi –tunnistautumisesta vastaa Väestörekisterikeskus.

Kyseessä on julkishallinnon asiointipalveluiden yhteinen henkilöllisyyden varmistuskanava, joka mahdollistaa EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisen ja turvallisen henkilötietojen käsittelyn. Riippuen ilmoittautumisen kohteena olevasta tapahtumasta tai toiminnasta, jotkut ilmoittautumiset ovat ilmaisia, mutta joissakin on osallistumismaksu.

Wed Sep 21 14:46:00 EEST 2022