Vuoden ensimmäinen seurakuntalehti Pääsky on ilmestynyt 31.1.2024!

Seurakuntalehti on myös näköis- ja kuunteluversiona!

Seurakuntasi tarinoita läheltä ja maailmalta

31.1.2024 ilmestynyt seurakuntalehden numero sisältää:

KANNESSA: Kansanperinteessä mäenlasku oli osa maaseudulla vietettyä talonpoikaisnaisten työnjuhlaa, sillä siihen mennessä pellavat ja hamput oli kehrättävä langoiksi. Katseet käännettiin kohti tulevaa kasvukautta eli satoa ennustettiin sillä, miten pitkälle kelkka liukui mäessä. (Kuva: Pixhill)

Sivulla 4 Teemoina Laskiainen ja Kynttilänpäivä sekä Yhteisvastuukeräys. English Summary: Shrovetide & Candlemass. The Common Responsibility Campaign. Rovaniemi Parish @Social Media. Rovaniemen seurakunta sosiaalisessa mediassa.

Sivulla 5 Uskonto yhdistää ihmisiä: elokuva-arviossa Jesus-Revolution!

Sivuilla 6-7 Nimeltä kutsuttu: Aku Kesti

Sivuilla 8-9 Vuoden ensimmäiset näyttelyt Lapin yliopiston gallerioissa käsittelivät myös ympäristöä ja ilmastoa. Hiippakunta-valtuuston ja kirkolliskokouksen uusi 4- vuotiskausi alkaa. Nuoret keräsivät reissurahoitusta seimellä.

Sivuilla 10-11 Haastattelussa  kirkkovaltuutetut osa 7: Kate Suopajärvi

Sivuilla 12-13 Rovaniemen ryhmä Maata näkyvissä -festareilla

Sivuilla 14-15 Katutason kaatajaisläksiäiset

Sivuilla 16-17 Yhteisvastuukeräys 2024 nuorten elämänhallinnan parantamiseksi alkaa.

Sivuilla 18-20 Rovaniemen kirkon ja Tavivaaran kappelin kirkkotekstiilit ovat taideteoksia.

Sivulla 21 Rovaniemen seurakunnan vierailu Viroon Sauen seurakuntaan

Sivuilla 22-23 lapset ja perheet: Mihin käytänteisiin Rovaniemen lapsiperhekyselyn tulokset johtavat, osa 3

Sivulla 24 tervetuloa kesätöihin -Seurakunnassa haettavissa noin 90 kesätyöpaikkaa!

Sivulla 25 Tehdään yhdessä - vastuunkantajakoulutus, osa 1: Välineitä seurakunnan palvelutehtävissä toimimiseen

Sivulla 26 haudanhoitosopimukset tilattavissa jo nyt ensi kesäksi.

Sivulla 27 Rovaniemi chamber music festival aloittaa 4. konserttisarjansa. Kannattaa laittaa kalenteriin: 3.5. klo 19 Musiikkikuvaelmana Anna Magdalena Bachin elämä

Sivulla 28 musiikkivuosi 2024: Yhteislaulu on terveellinen harrastus. Yhteislaulun merkeissä kierretään kerran kuussa ympäri seutua.

Lue seurakuntalehden näköisversio

Seurakuntalehden näköisversion voit lukea tästä linkistä

Kuuntele äänitallenteena

Lehden sisällöt voi kuunnella myös äänitallenteena tästä linkistä

Etkö saanut Pääskyä kotiin?

Seurakuntalehti on ilmaisjakelulehti, jota ei jaeta talouksiin jossa on suoramarkkinointikielto. Eli jos postilaatikossasi tai ovessasi on teksti "ei ilmaisjakelua", Pääskyä ei jaeta niihin osoitteisiin. Printti-Pääskyn saa kuitenkin ilmaiseksi jakelutelineistä tai jakokappaleina kaikista seurakunnan rakennuksista ja yliopistolta, marketeista, kauppakeskuksista.

2024-01-31 15:13:43.0