Yhteisvastuukeräys ikäihmisten taloudellisen ahdingon auttamiseksi alkaa!

71-vuotias Yhteisvastuukeräys alkaa:

• YV-keräyksen avaus Rovaniemen kirkossa Kynttilänpäivän messussa 7.2.2021, joka striimataan Virtuaalikirkkoon ja on sieltä katsottavissa suorana lähetyksenä ja tallenteena tästä linkistä.

Yhteisvastuu myös Radio RovaDeissä klo 9.55-12 ylihuomenna radioitavan messun jälkeen tästä linkistä tai 93,4 MHz.

Vuoden 2021 Yhteisvastuukeräys pureutuu ikäihmisten taloudelliseen ahdinkoon, lisätietoja seurakuntalehti Pääskyssä 1/2021 s. 13-14 tästä linkistä.

• Eri syistä johtuva köyhyys koettelee ikäihmisiä Suomessa ja maailmalla. Monet vanhukset elävät taloudellisessa ja sosiaalisessa ahdingossa. Koronaepidemia on kurittanut entisestään juuri näitä kaikkein hauraimpia. Vuoden 2021 Yhteisvastuukeräyksen tuotolla autetaan taloudellisissa vaikeuksissa olevia ikäihmisiä niin Suomessa kuin kehittyvien maiden kriisialueilla.

• Rovaniemen paikalliseen Yhteisvastuukeräykseen voi lahjoittaa monin tavoin. Lähikeräysten ohella tai sijasta voi antaa lahjan Yhteisvastuukeräykseen oman seutukunnan MobilePay-numeroon 72084 tai tekemällä lahjoituksen nettilahjoitussivulle, joka avautuu tästä linkistä.

• Suuri lipaskeräystempaus järjestetään perjantaina 19.2. klo 12-18  ja lauantaina 20.2. klo 12-18 paikallisissa marketeissa. Keräys järjestetään koronaturvallisesti. Keräyslipas laitetaan paikalle tuotavan jalustan päälle, jota kerääjä valvoo parin metrin päästä. Kerääjällä on maski ja käsineet.

• Riemukierrostapahtumaa ei järjestetä tänä keväänä. Tilalle on tulossa – jos senhetkiset turvaohjeet sen sallii – Yhteisvastuutori Korkalovaaran kappelilla 27.3. klo 11-14.

2021-02-05 11:12:00.0