Kokoontumisrajoitusten vaikutukset toimintaan 22.1.2022 asti

TOIMINTA KOKOONTUMISRAJOITUSTEN AIKANA Rovaniemen seurakunnassa 22.1.2022 saakka

Vaikeutuneen koronatilanteen vuoksi Lapin aluehallintovirasto on kieltänyt alueellaan kaikki sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 henkilöä 22.1.2022 asti.

Valtioneuvoston asetuksen johdosta Rovaniemen seurakunnassa ei käytetä koronapassia rajoitusten vaihtoehtona 22.1.2022 asti. Kauneimpia joululauluja, konsertteja ja ryhmätoimintaa voidaan tänä aikana järjestää noudattamalla 20 henkilön kokoontumisrajoituksia.

Tuomiokapitulin ohjeen mukaan jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin ja muuhun hartaudelliseen toimintaan voidaan Rovaniemellä edelleen ottaa 1/3 tilan normaalista paikkamäärästä alla olevan taulukon mukaisesti. Henkilökuntaa ja muita toimijoita ei lasketa osallistujamääriin.

Kirkkosalit

Viirin kappeli

Viirinkangas

45

Urkuparvet on varattu vain esiintyjien, muusikoiden ja viestinnän käyttöön kaikissa tilaisuuksissa.

Kaikessa toiminnassa suositellaan käytettäväksi kasvomaskeja, huolehditaan käsihygieniasta ja ylläpidetään turvallisia välejä. Rovaniemen seurakunnan tiloissa on mahdollisuus käsien puhdistamiseen desinfiointiaineella. Tarjolla on maskeja niille, joilla oma maski on unohtunut.

Hautaan siunaamiset, vihkimiset ja kasteet seurakunnan tiloissa

· Tilaisuuksiin voidaan ottaa osallistujia 1/3 tilan normaalista paikkamäärästä yllä olevan taulukon mukaan.

· Tilaisuudet pyritään pitämään tavallista lyhyempinä.

· Papit ja kanttorit eivät toistaiseksi osallistu muistotilaisuuksiin tai muiden toimitusten kahvihetkiin.

Toimitukset kodeissa

· Kaste- ja vihkitoimitukset kodeissa ovat mahdollisia varovaisuutta noudattaen.

· Seurakunnan työntekijän tulee käyttää koko ajan maskia tai visiiriä.

· Seurakunnan toiveena on, että paikalla olevat aikuiset käyttäisivät maskia papin vierailun ajan.

· Tilaisuudet pyritään pitämään lyhyinä ja laulamista vähennetään.

Tarkemmat poikkeusolojen hautajaisohjeet avautuvat tästä linkistä.

Viikkotoiminta ja kerhot

· Kaiken ikäisten ryhmätoiminta on mahdollista, kun paikalla on osallistujia korkeintaan 1/3 tilan kokonaiskapasiteetista yllä olevan taulukon mukaan.

· Kokoontumisrajoitus ei koske toimintaa, jossa kaikki osallistujat ovat alle 16-vuotiaita. Turvaväleistä, hygieniasta ja kasvomaskien käytöstä tulee tällöinkin huolehtia.

Neuvonta ja toimistot

· Pidetään normaalisti auki klo 9-15. Vierailijoille on tarjolla maskeja ja käsidesiä.

Päivystävä pappi

· Päivystävä pappi päivystää kirkossa arkisin (ma-pe) klo 10-13.

Tarjoilut

· Seurakuntatilaisuuksien tarjoiluista luovutaan. Tämä koskee myös ulkotilaisuuksia.

· Yhteisöruokailuja / keittopäiviä ei järjestetä, mutta ruokajakelutoiminta on mahdollista (keittolounas kotiin ja ruokapankki) turvallisuusohjeita noudattaen.

· Päiväkerhoissa ja iltapäiväkerhoissa ruokaillaan tehostettua hygieniaa noudattaen. Perhekerhoissa ei ole tarjoilua.

Norvajärven leiri- ja kurssikeskus

· Enintään 30 osallistujan leirejä voidaan pitää terveysturvallisuusohjeet huomioiden.

· Enintään 20 henkilön ryhmät voivat vierailla / kokoontua leirikeskuksessa terveysturvallisuusohjeet huomioiden. (Miesten saunailtoja ei järjestetä 22.1. asti leiripirtin ahtauden takia.)

· Leirikeskuksessa voi olla kaksi enintään 20 henkilön ryhmää / leiriä yhtä aikaa, jos ryhmät eivät ole kontaktissa keskenään.

2022-01-05 14:35:00.0