Se löytyi! - Missiokahvila auki Rinteenkulmassa ma-pe klo 10-19 ja la klo 10-16

Miksi missio toteutetaan Rovaniemellä? Rovaniemen kirkkoneuvosto on syksyllä 2021 päättänyt, että osallistumme seurakuntana valtakunnalliseen missiotapahtumaan. Rovaniemellä tämä tarkoittaa sitä, että etsimme seurakuntana uusia mahdollisuuksia tavoittaa ihmisiä. Seurakunnan perustehtävä on jakaa ilosanomaa Jeesuksesta, ja tästä missiossa on kyse. Missio muistuttaa meitä perustehtävästämme ja palauttaa meidät sen äärelle.  Nimeksi valikoitui eri ehdotuksista ”Se löytyi”. Nimen valinnasta ja valtakunnallisesta missiosta voit lukea tästä linkistä.

Kenelle missio toteutetaan? Yhdessä yritämme löytää tapoja, joilla toiminnassa jo mukana olevat kokisivat seurakunnan toimintaan osallistumisen mielekkäänä ja innostavana. Ja kuinka ne ihmiset, jotka eivät ole vielä löytäneet seurakuntaa omaksi paikakseen, voisivat kokea olonsa tervetulleiksi ja löytää uutta sisältöä elämäänsä. Mietimme eri ikäryhmiä: lapsia ja nuoria, perheitä, yksinäisiä, pariskuntia, vanhuksia, yrittäjiä, matkailijoita, maahanmuuttajia, erityisryhmiä. Kuinka voisimme heitä kohdata ja tukea?

Miten missio toteutetaan? Tavoitteemme on olla erilaisten ihmisten elämässä läsnä. Kokeilemme uusia toimintatapoja ja yhteistyön mahdollisuuksia. Yhdessä muokkaamme missiosta tapahtumarykelmän, jossa saamme kokeilla uutta, tehdä yhdessä ja kohdata ihmisiä erilaisissa tilanteissa. Jo keväällä 2022 on mahdollisuus päästä ideoimaan ja valmistelemaan missiota. Kaikkiin talouksiin Rovaniemellä jaetaan missiokirja, jossa ihmiset ympäri Suomen kertovat tarinoita elämästään; kuinka he ovat löytäneet merkitystä elämäänsä yhteydestä Jumalaan. Teemme missiossa myös yhteistyötä alueen muiden seurakuntien kanssa, hyödynnämme olemassa olevia verkostojamme ja kyselemme, miten voisimme yhteistyössä eri toimijoiden kanssa paremmin toteuttaa perustehtäväämme tässä ajassa.

Millaisia tapahtumia toteutetaan? Sano sinä?! Ideoita on jo olemassa, mutta lisää mahtuu. Mikä liikuttaisi tämän päivän nuoria? Kuinka keräämme lapsiperheet yhteen? Miten kohtaamme syrjäytyneitä? Minne voimme yhdessä jalkautua? Pelaammeko palloa? Musisoimme? Kilpailemme, laulamme, leikimme, väittelemme, opimme? Mahdollisuuksia on paljon.

Milloin ja missä missio toteutetaan? Missio toteutetaan syksyllä 2022, tapahtumia missioon liittyen järjestetään syys-lokakuussa. Päätapahtuma on 7.-9.10.2022 Rovaniemellä. Erilaisia tapahtumia toteutetaan mahdollisuuksien mukaan ulkona, sisällä, metsässä, kirkossa, kaupungilla, Napapiirillä – missä vain parhaaksi nähdään! Mission jälkeen alkaa erilaisia ryhmiä.

Ketä tarvitaan? Erilaiset ihmiset ja verkostoyhteistyö on enemmän kuin toivottua. Mielellään toteutamme erilaisia ideoita nuorten kanssa. Jos olet esimerkiksi matkailijoiden tai erityisryhmien parissa toimiva taho tai haluat tuoda ryhmäsi kirkkoon, voit jakaa ideasi, jota voimme yhdessä lähteä työstämään. Seurakunnan työntekijät osallistuvat tapahtuman järjestelyyn ja voivat kanssasi jatkaa ideointia.

Miksi sinun kannattaa olla mukana missiossa? Missio antaa sinulle mahdollisuuden ajatella seurakuntaa uudesta näkökulmasta. Voit olla jakamassa ideoitasi, toimia erilaisissa tehtävissä ja jakaa osaamistasi. Saatat löytää uusia ystäviä ja saat toimia kaupunkimme parhaaksi. Voit löytää itsekin uusia lahjoja itsestäsi ja saat mielekästä tekemistä. Saat olla syvemmin mukana toteuttamassa jotain, mitä ei ennen ole Rovaniemellä tehty. Voit olla löytämässä ja helpottamassa muita löytämään merkitystä elämään - yhteyttä toisiin ihmisiin ja Jumalaan.

Miten pääsen mukaan? Voit olla yhteydessä seurakuntaan, ja kertoa halustasi olla mukana. Seurakunnan työrukkasena toimii pieni tiimi: Ilari Kinnunen, Heini Kesti ja Markku Kukkonen, joihin voit olla yhteydessä. Tule ensimmäiseen tapaamiseen 20.1.2022 klo 18 Seurakuntakeskukseen, niin kuulet lisää ja pääsemme yhdessä aloittamaan. Nyt jo voit laittaa ideat kehitteille ja kerätä porukkaa missiota toteuttamaan!

Entä rukous? Koko missio perustuu rukoukseen. Voit rukoilla mission puolesta jo nyt. Halutessasi voit tulla mukaan seurakunnan rukousvartioon varaamalla rukousajan itsellesi Ilopysäkki -kristillisestä kirjakaupasta Rovakatu 24.

Lisätietoja missiosta: heini.kesti(at)evl.fi / 0401781018 ja valtakunnallisilta Missio2022-sivuilta, jotka avautuvat tästä linkistä

Missio 2022 -tapahtumien aikataulu avautuu tästä.

2022-01-11 15:13:00.0